Naar inhoud

Praktisch

Burgerzaken

Markt 1
2330 Merksplas


tel. 014 63 94 20
fax 014 63 94 01
burgerzaken@merksplas.be

Openingstijden

Algemeen
 Maandag - vrijdag: 8:30 - 12:00
 Maandagavond: 18:00 - 20:00
 Woensdagmiddag: 13:00 - 16:00
Vreemdelingenzaken
 Maandag -dinsdag: 8:30 - 12:00
 Maandagavond: 18:00 - 20:00

De dienst burgerzaken werkt enkel nog maar op afspraak. Maak je afspraak hier.
E-loket

Meer info

Burgerzaken

De dienst burgerzaken werkt enkel nog maar op afspraak.


De dienst burgerzaken houdt alle gegevens bij van inwoners van Merksplas. Je zou het kunnen vergelijken met een soort bevolkingsboekhouding. Dit is dé gemeentelijke dienst waarmee je wellicht het vaakst te maken hebt.


Aan onze loketten worden allerlei officiële documenten afgeleverd zoals identiteitskaarten, paspoorten en rijbewijzen.


Onze dienst staat ook in voor de persoonsgebonden administratie, gerelateerd aan alle belangrijke gebeurtenissen in een mensenleven : van geboorte over huwelijk tot overlijden.


Tevens verzorgen wij de nodige formaliteiten voor (toekomstige) inwoners die niet de Belgische nationaliteit hebben. Op deze manier vormen we de schakel met het bevoegde ministerie.


Vele attesten, bewijzen en andere zaken kunnen aangevraagd worden via ons digitaal loket. Zo kun je je documenten van thuis uit aanvragen zonder dat je naar het gemeentehuis moet komen.


Waarvoor kan je op deze dienst terecht?