Naar inhoud

Moet je op de dienst burgerzaken of dienst omgeving zijn? Maak dan (online) een afspraak!

Burgerzaken
Heb je een nieuwe eID, een nieuw rijbewijs of een andere tussenkomst nodig van de dienst burgerzaken? Of wil je je (ver)bouwplannen bespreken met onze dienst omgeving? Dan moet je al sinds het begin van de coronacrisis een afspraak maken als je wil langskomen op het gemeentehuis.

Zo creëren we er geen onnodige drukte, respecteren we je privacy, kunnen onze mensen de tijd nemen om je verder te helpen en verdoe jij je kostbare tijd niet in een wachtrij.


Ook na corona blijven we op afspraak werken

Ook na de coronacrisis blijven we volop inzetten op ‘werken op afspraak’ voor deze diensten. Wil je dus snel en efficiënt verder geholpen worden, maak dan je afspraak op voorhand. Je kan voor meer dan 100 verschillende zaken een afspraak inboeken en bijna altijd op zeer korte termijn. Zo ben je steeds als eerste aan de beurt!


Een afspraak maken kan vanaf nu ook online

Vanaf maandag 21 februari kan je je afspraak maken via onze website. Surf naar: www.merksplas.be en klik rechts in het snelmenu op ‘maak een afspraak’. Daar kan je aangeven bij welke dienst je moet zijn en waarvoor je wil langskomen. Door je bezoek in te plannen kunnen we tijdens jouw afspraak rustig de tijd nemen om je verder te helpen en je vragen te beantwoorden. Ook kunnen we, daar waar nodig, onze tussenkomst zorgvuldig voorbereiden.

Je kan je afspraak maken waar én wanneer je wil, en je hoeft geen contact meer op te nemen met onze diensten. Kijk gewoon online in de agenda welke momenten er nog vrij zijn. Het vastleggen van een afspraak kan tot een uurtje op voorhand!


Je weet ook wat je moet meebrengen

Niets is zo vervelend dan aan het loket arriveren en vaststellen dat je enkele noodzakelijke documenten niet bij je hebt. Tijdens het online boeken van je afspraak kan je gelijk nalezen welke documenten je voor je bezoek moet meebrengen.


Je kan ook telefonisch een afspraak maken

Heb je geen smartphone, computer of tablet? Of beschik je thuis niet over een internetverbinding? Dan kan je je afspraak ook nog steeds gewoon telefonisch maken. Hou er wel rekening mee dat dat enkel tijdens de openingsuren van het gemeentehuis kan. Voor burgerzaken bel je: 014 63 94 20, voor de dienst omgeving bel je: 014 63 94 00.


Digitaal loket burgerzaken

Ook het digitaal loket burgerzaken is nog steeds voor jou ter beschikking. Daar kan je heel wat attesten, uittreksels en akten van thuis uit aanvragen. Je kan er ook een nieuwe pin- en pukcode voor je eID aanvragen. Je logt er bijvoorbeeld in met je eID kaartlezer of Itsme en je krijgt de documenten quasi onmiddellijk in je mailbox. Ook een aanvraag doen enkel met je rijksregisternummer is mogelijk. Een fluitje van een cent!

Datum van het bericht: donderdag 24 februari 2022
Alle nieuws