Woon- en energieloket

Wil je je energiefactuur verlagen? Wil je renovatiewerken uitvoeren aan je woning en daarvoor een premie aanvragen, maar zie je door de bomen het bos niet meer? Maak dan een afspraak bij het woon- en energieloket in het gemeentehuis. Elke 2 weken kan je daar terecht voor advies of om samen met een deskundige je premies of lening aan te vragen.

Waarvoor kan ik er terecht?

Je krijgt er antwoorden op je vragen over:

  • Energiepremies;
  • Energieleningen;
  • Energieleningen aan 0% voor sociale doelgroepen;
  • BENOveren (beter renoveren);
  • Woningpas;
  • Nieuwe energieprestatiecertificaat;
  • Digitale meters;
  • HUISdokter

Enkel op afspraak

Om voldoende tijd te nemen om je dossier te behandelen, kan je enkel op afspraak terecht bij het woon- en energieloket. Dat kan het makkelijkste online, maar je kan ook bellen naar ons onthaal om je afspraak in te boeken als je geen computer ter beschikking hebt.

Maak online je afspraak

Breng alle documenten mee die nodig zijn

Om jouw situatie correct te beoordelen, breng je best zo veel mogelijk documentatie die je al hebt, mee. Bundel dit alles overzichtelijk, zodat er tijdens het gesprek doelgericht te werk kan worden gegaan. Als je je afspraak maakt via het online afsprakensysteem zie je meteen welke documenten je moet meebrengen.

Wanneer is het loket geopend?

Het woon- en energieloket is elke 2 weken op woensdag (na afspraak) geopend. Kom naar het onthaal en je wordt doorverwezen.

Naar top